Основні риси супрематизму:

  • геометризм, не пов’язаний із зображенням конкретних речей (безпредметність);

  • в основу композиції майже завжди покладено квадрат чи прямокутник;

  • допускаються коло та пряма лінія, інколи (як експеримент) трикутник чи еліпсоїд;

  • площинність, відсутність об’єму, просторової перспективи, сюжету у традиційному розумінні (ця риса стосується тільки живопису);

  • асиметричність (яка, однак, може врівноважуватись);

  • основні кольори: чорний, білий, червоний і жовтий.

Поняття естетичності до супрематизму не застосовується, проте, це дуже дискусійна теза. Елементи супрематизму в різних сферах життя можуть слугувати саме естетичній меті (тим паче в кожного – своє розуміння прекрасного).

 

На сучасному етапі супрематизм досить поширений у дизайні інтер’єру, особливо на Заході:

Художня галерея, Цюрих. Архітектор — Заха Хадід

В архітектурі:

Будівля художнього університету UNARTE, Мексика

Міністерство автомобільних доріг Грузинської РСР у Тбілісі

У дизайні одягу:

Колекція: весна-літо 2013

У дизайні меблів:

Журнальний столик

У фотографії:

Фотограф: Франциско Інфанте

З особистого досвіду:

Супрематична лавочка, парк Шевченка

Школа № 252

Чайний сервіз. Вочевидь, кількість випитого чаю з супрематичної чашки суттєво вплинула на мистецькі зацікавлення

 

Замість висновків: визначальні фактори супрематизму — геометрична форма та колір. Різні види мистецтва запозичують елементи супрематизму з живопису, переосмислюють їх, доповнюють, таким чином розвиваючи цей напрям.

 

 

Авторка: Олена Бодасюк

Поділитися в: